Автор Тема: Замковые устройства-стабилизаторы  (Прочитано 15087 раз)

0 Користувачів і 1 Гість переглядають цю тему.

Оффлайн Egor

  • Повідомлень: 81
  • Репутація: +0/-0
  • Iм'я: Игорь
  • Звідки Ви: Киев
  • Яка у Вас техніка: VW Passat+TEC
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #15 : 09-11-2012, 22:46:18 »
Коля, а можешь узнать точно про эту делему? Желательно не у наших представителей, а у первоисточника.
 

Оффлайн Nikki

  • Администратор
  • Повідомлень: 21040
  • Поблагодарили: 978 раз(а)
  • Репутація: +163/-0
  • Iм'я: Миколай Анатолійович
  • Звідки Ви: Україна, Дніпро
  • Яка у Вас техніка: Mitsubishi Pajero WagonII, Скіф М2, АП-1
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #16 : 09-11-2012, 22:47:18 »
Хорошо, отпишусь.
Не витрачайте свого часу на пояснення: люди чують лише те, що хочуть почути. @ Пауло Коельо
 

Оффлайн Egor

  • Повідомлень: 81
  • Репутація: +0/-0
  • Iм'я: Игорь
  • Звідки Ви: Киев
  • Яка у Вас техніка: VW Passat+TEC
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #17 : 09-11-2012, 22:54:22 »
Хорошо, отпишусь.
Профессиональный подход. Будем ждать.
 

Оффлайн Nikki

  • Администратор
  • Повідомлень: 21040
  • Поблагодарили: 978 раз(а)
  • Репутація: +163/-0
  • Iм'я: Миколай Анатолійович
  • Звідки Ви: Україна, Дніпро
  • Яка у Вас техніка: Mitsubishi Pajero WagonII, Скіф М2, АП-1
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #18 : 04-12-2012, 19:00:17 »
Чего-то немцы выслали не то... но все-же, первоначальный оригинал  :ae: (язык английский)

Operating Instructions for AKS 2004 (if applicable)
REGULATIONS:
1) The AKS 2004 must be used in conjunction with 50 mm dia. towballs which conform to EC Directive 94/20 (DIN 74058 or local equivalent).

2) Suitable for attachment to drawbars or approved overrun braking equipment for single (and tandem axle) caravan/trailers, with a minimum weight of 200 Kg and a maximum permissible weight of 2000 Kg.

3) EC design approval has been given to the AL-KO AKS 2004 coupling under permit No. e1*94/20*0930*00.

RESTRICTIONS OF USE:
1) The trailer coupling may only be connected to towing vehicles where the clearances for the stabiliser can be observed, in ccordance with EC Directive 94/20 (DIN 74058). If these clearances are infringed by special attachments, then the use must be checked separately.
Clearances for Stabiliser Handle (Fig. 20):


The area above the towball of the vehicle must be free from vehicle components or attachments (A) (eg spare wheels, platforms etc.)
The clearance for the stabiliser handle must be at least 330 mm (B) + the stroke movement (D) (85mm-100mm), which equates to 440 mm when used in conjunction with an AL-KO overrun.
Max. 50 mm (C) clearance between the centre of the towball and top of the overrun assembly or fairing, to ensure both coupling handle and stabiliser handle do not foul on operation.
Maintain the same clearances for other manufacturers’ overrun assemblies.

2) Not suitable for use with overrun devices which can revolve above 25o (Fig. 21).

3) Swan Neck towbars (fixed or detachable) are suitable for use with the AKS 2004 providing they comply to EC Directive 94/20 and have the required minimum 60 mm clearance, measured from the centre of the towball (Fig. 21).


SAFETY WARNINGS:
1) In accordance with EC Directive 94/20, couplings of type A 50-1 cannot be used (see Fig. 22), your warranty will be invalid if this type of towball is used.


2) For UK use, please use the extended neck towball (type A50-X).

3) A bolted-in type ball coupling (Fig.23) is only permissible if the thread is locked or welded.


4) The AKS 2004 cannot be used with a laterally attached reversing lever, on the left side, when facing direction of traffic.

5) The towball must be free from grease, paint and other residue, otherwise the stabilising effect will be greatly reduced.

6) If friction pads become contaminated with grease, they should be replaced.

7) The AKS 2004 should only be operated by one person, when opening or closing the handle, to reduce injury risks.
Не витрачайте свого часу на пояснення: люди чують лише те, що хочуть почути. @ Пауло Коельо
 

Оффлайн карлсон

  • Повідомлень: 44
  • Репутація: +0/-0
  • Iм'я: андрей
  • Звідки Ви: красноармейск донецкой обл.
  • Яка у Вас техніка: Опель бетфорд-блюц
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #19 : 15-01-2013, 13:45:54 »
Сколько этот девайс стоит
 

Оффлайн Gleb

  • Повідомлень: 4537
  • Поблагодарили: 1 раз(а)
  • Репутація: +55/-0
  • Iм'я: Глеб и Светлана
  • Звідки Ви: Киев
  • Яка у Вас техніка: L200 и Кнаус
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #20 : 15-01-2013, 13:54:34 »
Заходим в магазин(левый верхний угол, каждой страницы форума) и смотрим цены.
-----------------
...А ты попробуй,- шепнула Мечта.
====
Чем мудрее становится человек, тем меньше он находит поводов для обид.
 

Оффлайн Nikki

  • Администратор
  • Повідомлень: 21040
  • Поблагодарили: 978 раз(а)
  • Репутація: +163/-0
  • Iм'я: Миколай Анатолійович
  • Звідки Ви: Україна, Дніпро
  • Яка у Вас техніка: Mitsubishi Pajero WagonII, Скіф М2, АП-1
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #21 : 15-01-2013, 13:58:02 »
Сколько этот девайс стоит

То что есть в Украине: AKS™ 1300 и AKS™ 3004, другие модели нужно завозить
Не витрачайте свого часу на пояснення: люди чують лише те, що хочуть почути. @ Пауло Коельо
 

Оффлайн карлсон

  • Повідомлень: 44
  • Репутація: +0/-0
  • Iм'я: андрей
  • Звідки Ви: красноармейск донецкой обл.
  • Яка у Вас техніка: Опель бетфорд-блюц
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #22 : 16-01-2013, 10:30:57 »
Сколько этот девайс стоит

То что есть в Украине: AKS™ 1300 и AKS™ 3004, другие модели нужно завозить

меня интересует AKS™ 3004 только не знаю подойдет или нет на мою коневозку
 

Оффлайн Nikki

  • Администратор
  • Повідомлень: 21040
  • Поблагодарили: 978 раз(а)
  • Репутація: +163/-0
  • Iм'я: Миколай Анатолійович
  • Звідки Ви: Україна, Дніпро
  • Яка у Вас техніка: Mitsubishi Pajero WagonII, Скіф М2, АП-1
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #23 : 16-01-2013, 11:30:32 »
меня интересует AKS™ 3004 только не знаю подойдет или нет на мою коневозку
Какой тип тормоза наката? Там табличка должна быть? Давай данные, можно в личку
Не витрачайте свого часу на пояснення: люди чують лише те, що хочуть почути. @ Пауло Коельо
 

Оффлайн карлсон

  • Повідомлень: 44
  • Репутація: +0/-0
  • Iм'я: андрей
  • Звідки Ви: красноармейск донецкой обл.
  • Яка у Вас техніка: Опель бетфорд-блюц
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #24 : 16-01-2013, 15:02:38 »
табличка на узле сцепки или на дышле
 

Оффлайн Nikki

  • Администратор
  • Повідомлень: 21040
  • Поблагодарили: 978 раз(а)
  • Репутація: +163/-0
  • Iм'я: Миколай Анатолійович
  • Звідки Ви: Україна, Дніпро
  • Яка у Вас техніка: Mitsubishi Pajero WagonII, Скіф М2, АП-1
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #25 : 16-01-2013, 17:52:49 »
табличка на узле сцепки или на дышле

Узел сцепки... Залезь в магазин http://shop.caravanua.com/inertsionnye_tormoza_nakata/?page=1 вот это и есть тормоз наката, посмотри соответственно свои данные тормоза наката
Не витрачайте свого часу на пояснення: люди чують лише те, що хочуть почути. @ Пауло Коельо
 

Оффлайн карлсон

  • Повідомлень: 44
  • Репутація: +0/-0
  • Iм'я: андрей
  • Звідки Ви: красноармейск донецкой обл.
  • Яка у Вас техніка: Опель бетфорд-блюц
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #26 : 16-01-2013, 22:57:00 »
Скорей всего этот -Тормоз наката V-образный 251G, 1500-3000 кг- но  там от узла сцепки идет квадрат а у меня труба
 

Оффлайн Nikki

  • Администратор
  • Повідомлень: 21040
  • Поблагодарили: 978 раз(а)
  • Репутація: +163/-0
  • Iм'я: Миколай Анатолійович
  • Звідки Ви: Україна, Дніпро
  • Яка у Вас техніка: Mitsubishi Pajero WagonII, Скіф М2, АП-1
Re: Замковые устройства-стабилизаторы
« Відповідь #27 : 17-01-2013, 10:15:38 »
Ну тык и должно идти круглое, Ø 50 мм
Не витрачайте свого часу на пояснення: люди чують лише те, що хочуть почути. @ Пауло Коельо
 

 


SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal